Mediadvies gebruikt sinds begin 2019 het advertentie boekingssysteem MijnMediadvies.nl, ontwikkeld in eigen beheer. Directeur Harm Jan Polinder legt uit waarom Mediadvies hiervoor gekozen heeft: “Er zijn diverse systemen beschikbaar, maar geen enkel systeem sloot precies aan op onze behoeften en wensen. We hebben daarom de keus gemaakt om een systeem te ontwikkelen in eigen beheer, 100% aangesloten op onze behoeften. Eerst hebben we ons gefocust op de ‘achterkant’ van het systeem, waarmee wij advertenties bij uitgevers inboeken en advertentiemateriaal aanleveren.”
Inmiddels is begin 2020 versie 2.0 van het systeem gelanceerd. “In deze nieuwe versie van het systeem is het voor klanten mogelijk om in te loggen en alle mediaplaatsingen te beheren. Via het systeem is het mogelijk om voorstellen en mediaplannen te ontvangen en daarop te reageren. Daarnaast hebben klanten middels het systeem een helder beeld van al het advertentiemateriaal wat nog moet worden aangeleverd.”
De uitrol van het systeem wordt over het hele jaar gespreid. “We willen heel zorgvuldig te werk gaan, per klant implementeren we het systeem en helpen we betreffende medewerkers op weg. Onze klanten maken gebruik van het systeem op vrijwillige basis, dus als klanten de voorkeur geven aan contact op andere manieren dan blijft dat uiteraard mogelijk.”