Dagbladen
Dagbladen werken altijd met een abonneestructuur. Deze kranten worden zes dagen per week bezorgd bij abonnees. Veel dagbladen worden door meerdere gezinsleden gelezen of na het lezen doorgegeven aan anderen. Hierdoor ontstaat een belangrijk verschil tussen oplage en bereik. De oplage is het aantal kranten dat wordt gedrukt. Het bereik is het aantal lezers dat al die kranten bij elkaar uiteindelijk leest, inclusief digitale lezers.
Dagbladen bereiken in totaal dagelijks 5,9 miljoen personen. Dat is liefst 40% van de dertienplussers (bron: NOM Print Monitor 2019-III). Via de NOM Print Monitor onderzoeken wij precies wat de doelgroepinformatie is per dagblad. Zoals leeftijd, gemiddeld inkomen, sociale klasse, autobezit en hobby’s. Met deze informatie onderbouwen we in uw mediaplan zorgvuldig welke dagbladen we wel en niet adviseren in te zetten. Daarnaast ontwikkelden we formules om te onderzoeken wat een advertentie in een dagblad mag kosten. Dit hangt onder meer af van oplage en bereik.